Peugeot continuă să se dezvolte: când apare modelul 308 electric

de: Andrei Tilimpea
14 09. 2022

Peugeot va lansa versiuni complet electrice ale modelului 308 hatchback compact și break, cu un nou motor electric, în 2023.

Peugeot va lansa anul viitor o versiune complet electrică a hatchback-ului și break-ului compact 308, cu un nou motor dezvoltat de joint-venture-ul Stellantis cu compania japoneză Nidec.

Versiunea complet electrică se alătură opțiunilor hibrid plug-in, cu 225 sau 180 CP, precum și motoarelor pe benzină și diesel la 308. Peugeot a declarat că break va fi primul de la un producător auto din Europa care va avea o opțiune complet electrică.

De asemenea, este așteptat ca Opel să lanseze o versiune complet electrică a modelului frate Astra anul viitor. Ambele vehicule se bazează pe arhitectura EMP2 dezvoltată inițial de PSA Group pentru vehicule compacte și mijlocii. 308 va fi primul vehicul de pe platformă care va avea o opțiune complet electrică.

Celălalt EV compact al lui Stellantis, Citroen C4, se bazează pe platforma mai mică eCMP.

Modelul 308 va avea o autonomie de peste 400 km pe ciclul mixt WLTP și se poate încărca de la 20 la 80% în mai puțin de 25 de minute la un punct de încărcare public de 100 kW, a spus Peugeot. Un încărcător trifazat la bord are o putere nominală de 11 kW.

Are o baterie de 54 de kilowați-oră cu ceea ce Peugeot spune că este o nouă chimie, cu 80% nichel, 10% mangan și 10% cobalt.

E-308 este identic cu versiunile bazate pe combustie, deși Peugeot a dezvoltat o nouă roată de 18 inci care este optimizată pentru aerodinamică.

Segmentul câștigă mai multe vehicule electrice

Se alătură micului 208 hatchback și SUV-ului 2008 ca opțiuni complet electrice în gama Peugeot. Vehiculele mai mari ale mărcii, SUV-urile 3008 și 5008 și sedanul și wagonul 508, au opțiuni hibride plug-in, deși următoarea generație 3008, care va avea loc anul viitor, va avea o versiune complet electrică.

Segmentul compact de masă câștigă din ce în ce mai multe vehicule electrice complete. Pe lângă C4, alte opțiuni includ Renault Megane E-Tech Electric, VW ID3, Nissan Leaf, care urmează să fie întreruptă în curând, Kia Niro și Hyundai Ioniq. MG, un brand deținut de SAIC din China, oferă break-ul MG5 și va lansa hatchback-ul MG4 în lunile următoare.

Peugeot nu a lansat marți specificațiile complete, dar E-308 ar avea o autonomie mai mică decât versiunile cu rază lungă de acțiune ale lui Megane (aproximativ 450 km) și ID3 (până la 550 km).

Modelul 308 s-a clasat pe locul patru în prima jumătate a anului 2022 în rândul mașinilor compacte de masă, cu 43.289 de vânzări, o creștere cu 24% față de 2021. Segmentul a fost condus de VW Golf, cu 89.684 de vânzări, o scădere de 29%, potrivit cifrelor Dataforce. Toyota Corolla a fost pe locul doi, urmată de Skoda Octavia.

E-308 va fi primul vehicul de la Stellantis care va folosi un motor electric din joint-venture-ul grupului cu Nidec-Leroy Sommer Holding, numit Emotors. Motorul, cunoscut sub numele de M3, are o putere de 115 kilowați, sau 156 CP, și este construit la complexul fabricii Tremery-Metz din nordul Franței.

Stellantis are capacitatea de a produce mai mult de 1 milion de motoare electrice pe an la fabrică până în 2024. Emotors construiește, de asemenea, punți electrice, motoare pentru transmisii și transmisii hibride.